lördag 2 april 2011

Fota på resan


Jag skrev ett inlägg innan resan om att ha med kameror på resor och jag är nöjd med de flesta av mina val. Jag uppskattar verkligen att ha med objektiv från 18-300 mm, polaroidfilter, stora minneskort och ett extra batteri. Det jag saknar är ett ljusstarkt objektiv. Jag har nu med ett 18-70 som är så pass oskarp på stora bländare att man minst vill ha bländare 8 för att få hyfsat skarpa bilder. Men alla objektiv har ju sina styrkor och svagheter, det här objektivet hade jag sedan tidigare och man vill ju inte ha med sig en alldeles för dyr utrustning. En annan sak jag saknar är ett stativ, men samtidigt har man inte så lång tid på sig att ta en bild och ett stativ väger rätt mycket.

Några saker som jag trodde skulle vara enklare var att ladda upp bilder på nätet. Man får krympa dem till minimala storlekar och hoppas på det bästa, ofta får man försöka flera gånger innan man lyckas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar