torsdag 17 mars 2011

Hos frisoren

Jag sitter i finrumme. Bredvid den lilla datorn ar det stora matsalsbordet tackt av ris som tvattats och nu ligger pa tork. Utanfor fonstret glittrar miljoner lampor fran La Paz som ligger lite hogre an dar vi nu ar hos farmor och farfar i Cota Cota. Barnen leker i kusin Marcos lekrum bredvid, nojda efter ett lass med glass och farska jordgubbar.

Idag har vi varit och klippt oss. Jag, Iris, Emilia och farmor. Det hela gick loss pa 95 kronor och barnen ser jattesota ut med riktiga frisyrer. Iris som var forst ut i frisorstolen brot ihop i grat efter att hon utan forvarning anfolls av inte en utan tva frisorskor utrustade med varsin sprayflaska. Det fick bli Emilia som borjade istallet. Nar Iris sag hur fin hon blev gick hon med pa att klippa luggen. Och sen lite till. Nar det var min tur visade frisorskan massa bilder pa unga kvinnor i enorma harsvall med lockar. Alla med langre har och biljoner fler harstran an jag pa huvudet. Nar jag papekade att det nog skulle bli svart att fa till det dar suckade hon och borjade klippa anda. Det blev val ok. Men lite besviken ar jag over att jag inte har langre och lockigt tjockt har efter klippningen..

Vi blir verkligen val omhandertagna har. Nar barnen badade haromdagen hade de inte mindre an 7 personer som torkade och kammade dem och pudrade in dem och satte pa dem strumpor och gullade med dem.

Vi ater massa god mat och idag har vi bakat brod till ett helt kompani.

Nu ar det sovdax for tjejerna! Vi hoppas att morfar mar bra snart darhemma och att mormor orkar. Stor kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar